طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

طب سنتی ایرانی | روش های درمانی در طب سنتی | تاریخچه طب سنتی ایرانی | منطق علمی در طب سنتی ایرانی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

زالو درمانی چیست؟

زالو درمانی چیست؟

از زمان مصر باستان ، برای درمان ناهنجاری های سیستم عصبی ، مشکلات دندانپزشکی ، بیماری های پوستی و عفونت ها از زالو استفاده می شود.

امروزه ، آنها بیشتر در جراحی های پلاستیک و سایر جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این امر به این دلیل است که زالو پپتیدها و پروتئینهایی را که برای جلوگیری از لخته شدن خون کار می کنند ترشح می کنند. این ترشحات همچنین به عنوان ضد انعقاد آور شناخته می شوند. این باعث می شود خون به سمت زخم ها جاری شود تا به آنها در بهبودی کمک کند.

در حال حاضر ، زالو درمانی به دلیل وسایل ساده و ارزان قیمت آن برای جلوگیری از عوارض ، احیای مجدد می کند.

 

زالو درمانی چگونه کار می کند؟

زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف های ریز دندان هستند. آنها پوست فرد را با دندان های خود سوراخ می کنند و ضد انعقاد خون را از طریق بزاق خود وارد می کنند. سپس زالوها مجاز به استخراج خون ، به مدت 20 تا 45 دقیقه از هر زمان ، از شخصی که تحت درمان است قرار می گیرند. این مساوی است با مقدار نسبتاً کمی خون ، تا 15 میلی لیتر در هر زالو. زالوهای دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد به دست می آیند.

چندین موقعیت وجود دارد که در آنها می توان از زالو درمانی استفاده کرد. افرادی که ممکن است از این مزایا بهره مند شوند شامل افرادی که به دلیل عوارض جانبی دیابت ، عضو قطع عضو هستند ، افرادی که به بیماری قلبی مبتلا شده اند و افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند ، شامل می شوند که در آنها خطر از بین رفتن برخی از بافت نرم آنها وجود دارد. درمان نیز برای درمان لخته های خون و واریس توصیه شده است.

افراد مبتلا به کم خونی ، شرایط لخته شدن خون یا شریان های به خطر افتاده کاندیدای زالو درمانی نیستند. معمولاً به کودکان زیر 18 سال و زنانی که باردار هستند نیز توصیه می شود که از بروز آن خودداری کنند.

 

کاربردهای پزشکی زالو درمانی:

در طی یک جلسه ، زالو های زنده خود را به منطقه هدف وصل می کنند و خون می کشند. آنها پروتئین ها و پپتیدهای خون ریز را آزاد می کنند و از لخته شدن جلوگیری می کنند. این گردش خون را بهبود می بخشد و از مرگ بافت جلوگیری می کند. زالو زخم های کوچک و به شکل Y را پشت سر می گذارد که معمولاً بدون ترک جای زخم بهبود می یابد.

زالو در افزایش گردش خون و شکستن لخته های خون مؤثر است. جای تعجب نیست که بتوان از آنها برای درمان اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی استفاده کرد.

مواد شیمیایی حاصل از بزاق زالو به داروهای دارویی تبدیل شده اند که می توانند درمان کنند:

  • فشار خون
  • رگهای واریسی
  • بواسیر
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز

کارآزمایی های بالینی نشان می دهد که منبع مطمئن است که زالو درمانی درمانی مناسب برای استئوآرتریت بیماری مشترک مفصلی است. خواص ضد التهابی و بی حس کننده در بزاق زالو باعث کاهش درد و حساسیت در محل اتصال مفصل می شود.

 

آیا عوارض جانبی دارد؟

زالو درمانی نیز آسان است و خطر کمتری از عوارض جانبی نسبت به سایر روشهای درمانی دارد. با این حال ، برخی از خطرات وجود دارد. یک منبع خطر عفونت باکتریایی وجود دارد ، که گاهی اوقات شامل باکتری های مقاوم در برابر دارو است ، بنابراین مطمئن شوید که از زالو خارج از یک محیط تنظیم شده خودداری کنید. به همین دلیل ، افرادی که به دلیل بیماری خود ایمنی و عوامل محیطی در معرض ایمن هستند ، کاندیداهای خوبی برای زالو درمانی نیستند.

اگر چیزی پس از یک دور از زالو درمانی انجام شود ، خون از ناحیه مورد معالجه خارج می شود و محل نیش زالو بسته نمی شود. گاهی اوقات زالو سعی خواهد کرد به ناحیه دیگری از بدن که در آن نیازی به درمان ندارید ، منتقل شوید و باعث ریزش خون غیر ضروری می شود. در بعضی مواقع ، فرد در طی یا بعد از زالو درمانی متوجه می شود که به بزاق زالو حساسیت دارند. اگر عوارضی مانند این اتفاق بیفتد ، شما بلافاصله می دانید و دیگر کاندیدای این روش درمانی نخواهید بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی