طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

طب سنتی ایرانی | روش های درمانی در طب سنتی | تاریخچه طب سنتی ایرانی | منطق علمی در طب سنتی ایرانی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

فواید آویشن

فواید آویشن

فواید آویشن

10 مزیت بهداشتی آویشن برتر


در اینجا لیستی از مزایای چشمگیر سلامتی وجود دارد که با مطالعات و تحقیقات اخیر تأیید شده است.

1. در برابر موجودات مضر مقاومت می کند


آویشن حاوی ترکیبات شیمیایی قوی مانند تیمول و کارواکرول است که در برابر ارگانیسم های مضر مقاوم است. مطالعات نشان داده اند که آویشن تعادل قارچ را تقویت می کند. برخی مطالعات حتی نشان می دهند که ترکیبات موجود در روغن آویشن و روغن پونه کوهی به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع برای مقابله با برخی از ارگانیسم ها که به خصوص تهاجمی هستند ، مفید هستند.

2. از سلامت تنفسی پشتیبانی می کند


سلامت تنفس به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازند از اهمیت بالایی برخوردار است. آویشن در هر فصل از سلامت طبیعی تنفس حمایت می کند. مطالعات نشان می دهد که آویشن همراه با ریشه گل پامچال به تسکین مجاری هوایی شما کمک می کند و سلامت عادی ریه را ارتقا می بخشد. 

3. سلامت قلب را ارتقا می بخشد


فشار خون و کلسترول هر دو در سلامت قلب نقش بسزایی دارند. آویشن حاوی مواد مغذی است که فشار خون طبیعی و کلسترول را پشتیبانی می کند. 

4- تقویت کننده حالت


آویشن ممکن است به حفظ سلامت روان کمک کند. مصرف روزانه روغن آویشن و روغن پونه کوهی می تواند در انتقال دهنده های عصبی تأثیر بگذارد و روحیه شما را تقویت کند. یک ترکیب موجود در روغن آویشن ، کارواکرول ، در طی یک دوره هفت روزه ، بر دوپامین و سروتونین تأثیر مثبت می گذارد. 

5- پوست سالم به نظر می رسد


سالها بود که پرستاران آویشن را برای کمک به بهبود زخم ها به باند می پیچیدند. مطالعات اخیر تأیید می کنند که آویشن توانایی پشتیبانی از سلامت پوست را دارد.  در یک مطالعه حتی مشخص شده است که آویشن ممکن است در کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند. 

6. دفع کننده اشکالات طبیعی


آویشن یک گیاه مورد علاقه برای رشد در خانه است. نه تنها برای پخت و پز مناسب است بلکه ممکن است به ماندگاری اشکال منزل کمک کند. آویشن بعنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی برای پشه ها و سایر آفات عمل می کند. 

7. آنتی اکسیدان قدرتمند


آویشن منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند آپیژنین، لوتولین، ساپونین ها و تانن ها است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی قبل از ایجاد آسیب و استرس اکسیداتیو به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند. آویشن و آهن اغلب با هم جمع می شوند تا به حفظ تعادل بهتر و کاهش احتمال بروز استرس اکسیداتیو کمک کنند.

8- سرفه های گاه به گاه و گلو درد را تسکین می دهد


سالهاست که از آویشن برای حمایت از سلامتی فصلی استفاده می شود. بسیاری از مطالعات، این استفاده را تأیید کرده اند که توانایی آویشن در کمک به بدن شما را در رفع سرفه گاه و گلو درد نشان می دهد. 

9- سلامت دهان را ترویج می کند


آویشن به همراه سایر گیاهان دارویی می توانند از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشند. روغن های اساسی آویشن می توانند در برابر ارگانیسم های مضر که دهان را هدف قرار می دهند، محافظت کنند و از جلوگیری از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

10- ایمنی و حفظ مواد غذایی


 مقاومت آویشن در برابر ارگانیسم های مضر چیزی است که توسط تولید کنندگان مواد غذایی در مقیاس بزرگ مشاهده و مورد استفاده قرار گرفته است. اسانس آویشن یک روش مؤثر و طبیعی برای حفظ مواد غذایی و افزایش ماندگاری است.

اثرات جانبی آویشن


آویشن هیچ عارضه جانبی مستندی ندارد. نگرانی اصلی در مورد استفاده از روغنهای ضروری آویشن یا آویشن تازه احتمال وجود یک واکنش آلرژیک است. فراتر از هرگونه حساسیت شناخته شده، آویشن برای خوردن یا استفاده موضعی بی خطر و ملایم محسوب می شود.

آویشن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید


شما می توانید آویشن را در خانه پرورش داده و یا آن را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و بازارهای کشاورزی تازه خریداری کنید. آویشن تازه برای تهیه تنتور، چای یا اضافه کردن آن به غذاها مناسب است. روغنهای اساسی آویشن نیز راهی عالی برای دسترسی سریع به فواید آویشن است. همه روغنهای اساسی از نظر درجه مواد غذایی نیستند اما روغنهای اساسی آویشن را می توان در دیفیوزر استفاده کرد و به صورت موضعی استفاده کرد.

 

منبع: https://globalhealing.com/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی