طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

روش های درمانی در طب سنتی ایران

طب سنتی کاربردی

طب سنتی ایرانی | روش های درمانی در طب سنتی | تاریخچه طب سنتی ایرانی | منطق علمی در طب سنتی ایرانی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

فواید زیتون

فواید زیتون

فواید زیتون

آیا زیتون برای شما مناسب است؟
ما در این مقاله به پنج خاصیت زیتون ها برای شما علاقمندان میپردازیم.

پنج خاصیت مهم زیتون

1. آنها بهترین میان وعده سالم قلب هستند.


زیتون ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که با کاهش LDL (کلسترول "بد") همراه با نگه داشتن HDL (کلسترول "خوب") در ارتباط است. التهاب، عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی است.

بعلاوه، شواهد طولانی مدت نشان می دهد افرادی که روزانه روغن زیتون فوق العاده شیرین مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که چنین نمی کنند، در معرض خطر حمله قلبی، فشار خون بالا و مرگ و میر قلبی عروقی کمتری قرار دارند.

 

میخوای یادبگیری خودت فشارخون رو اندازه بگیری؟ surpriseپس بزن رو این نوشته تا ببریم برای آموزشwink

 

2. آنها می توانند گردش خون را بهبود ببخشند.


ترکیبات گیاهی موجود در زیتون می تواند تولید اکسید نیتریک را افزایش داده و عملکرد عروقی را با ترویج جریان خون به بافت های شما بهبود بخشد. این برای سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت نیز مفید است، زیرا گردش بهتر باعث می شود همه چیز از جمله خطر کلی بیماری مزمن افزایش یابد.

برخی از انواع زیتون همچنین می تواند تا 25٪ از نیازهای آهن شما را تأمین کند، آهن یک ماده معدنی مهم است که به رساندن اکسیژن به اندام های شما کمک می کند.

 

3. آنها مزایای ضد التهابی دارند.


پلی فنول های موجود در زیتون می توانند با متوقف کردن آسیب بافت اندام قبل از شروع کار، باعث کاهش التهاب مزمن شوند. زیتون ها به دلیل نقش اصلی آنها در رژیم های مدیترانه ای که پر از سبزیجات، میوه و 100٪ غلات از نظر سلامتی است شناخته شده اند. به همین دلیل است که باید روی بهبود رژیم غذایی خود به عنوان یک مهم تمرکز کنید.

 

4- آنها ممکن است برای استخوان های شما مفید باشند.


پلی فنول ها همچنین با کاهش دژنراسیون می توانند تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود بخشند. به علاوه، رژیم های مدیترانه ای با خطر کمتری از شکستگی در بزرگسالان مسن مرتبط است.


5- آنها می توانند سلامت مغز را بهبود بخشند.


از آنجا که زیتون ها به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب کمک می کنند،همچنین از بافت های اندام های حیاتی (یعنی مغز شما!) در برابر آسیب های مضر و بالقوه برگشت ناپذیر محافظت می کنند.

فایده دیگر: زیتون حاوی ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان مرتبط با بهبود شناخت و کاهش خطر کاهش شناختی است. رژیم های غذایی که به روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی متکی هستند نیز با خطر کمتری از بیماری آلزایمر همراه هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی